NH Sociale Dienst
Organiseer uw sociale dienst op een manier dat uw maatschappelijk werkers en de administratieve medewerkers efficiënt kunnen samenwerken. Integreer alle aspecten van de begeleiding van uw cliënten, van de ontvangst, de opmaak van het verslag, de goedkeuring van het dossier en de begeleiding van de cliënt tot de facturatie. Met de toepassing ‘Sociale Dienst’ automatiseert u het beheer van:
- de persoonsgegevens van de cliënt;
- het verlenen van financiële steun (regulier of dringend) en terug te vorderen steun;
- de uitbetaling van de steun;
- de aangifte aan de bevoegde overheden.
Budget- en Schuldhulpverlening
De vernieuwde toepassing “Budgetbegeleiding” vormt een werkinstrument voor de maatschappelijk assistenten in een OCMW om de tijdrovende administratieve bezigheden, die budgetbegeleiding en -beheer met zich meebrengt, te beperken zodat ze meer tijd vrij houden voor de opvolging van de dossiers. Een dossier kan naar keuze summier of uitgebreid opgebouwd worden. Een uitgebreide registratie heeft het voordeel dat u de gevraagde statistieken voor de Vlaamse Gemeenschap via een druk op de knop kunt verkrijgen.
Inventariseren
Plannen
Beheren
Cliëntenonthaal en trajectopvolging
De toepassing ‘Cliëntenonthaal en trajectopvolging’ van Cevi/Logins heeft een dubbel doel. Via deze module kunt u enerzijds uw loketten, wachtzaal en spreekkamers beheren, en anderzijds het volledige traject van de aanvragen opvolgen. Het ondersteunt een elektronisch dossier der aanvragen.
Het programma ondersteunt ook de balie of het loket. Cliënten kunnen eenvoudig (via eIK, KSZ …) ingeschreven worden, met een beperkte hulpvraag die later in detail uitgewerkt kan worden. Het onthaal beschikt over een aantal interessante loketfuncties (is de cliënt hier eerder geweest, wie is zijn dossierbeheerder …) en kan de cliënt verder toewijzen aan een medewerker. Eenvoudige vragen kunnen ook volledig afgewerkt worden aan het loket zelf.
Volg het traject of de aanvraag van de cliënt gemakkelijk op
- Historiek contacten: elk contact met de cliënt of met een vertegenwoordiger van de cliënt kan op een tijdslijn bekeken worden.
- Opvolging: communicatie met collega’s waarbij de “to do’s” voor intern gebruik worden bijgehouden; registratie van zelf uit te voeren taken (bijvoorbeeld opvolging gpmi).
- Contactpersonen en instellingen: dit bevat gegevens over externe contactpersonen of instellingen zoals de mutualiteit, advocaat, nutsbedrijven, huisbaas, zorgverzekering …
- Sociaal verslag voor de Raad.
Onderbouw het onderzoek van de aanvraag van de cliënt
- KSZ sociaal onderzoek: vraag dit op zonder dat een dossiernummer reeds gekend is, zowel voor de cliënt als voor de andere gezinsleden
- Simulatie leefloon: ontvang op het moment van de intake, aan de hand van de beschikbare gegevens, een beeld van het bedrag aan steun dat de cliënt zal ontvangen.
- Betalingen: krijg meteen een beeld van de betalingen, zoals de uittreksels van de bank.
- Betalingen in wacht: krijg een duidelijk overzicht van betalingen in wacht die een bijkomend onderzoek vereisen.
- Schulden aan het OCMW: krijg een overzicht van de openstaande schuld aan het OCMW en van de openstaande facturen van derden, evenals een eventueel afbetalingsplan.
- Recht op steun: krijg een beeld van waar de cliënt recht op heeft in een bepaalde periode.
- Principiële ten laste names: krijg een overzicht van de beslissingen in het dossier van de cliënt waarbij er door het OCMW wordt tussengekomen in de kosten.
- Budgetinventaris: bouw snel een inventaris van inkomsten en uitgaven van de cliënt.
Module COT+
De toepassing COT (Cliëntenonthaal en Trajectopvolging) ondersteunt het beheer van uw loketten, wachtzaal en spreekkamers. Daarnaast volgt u er het volledige traject van de cliënt mee op, van de aanvragen tot en met de effectieve dienstverlening. De COT+ release zorgt voor een verhoogde integratie met de thuisdiensten en woonzorgcentra.
Dankzij COT+ kunnen de medewerkers van de thuisdiensten of woonzorgcentra nu op een efficiënte manier de NH-COT module gebruiken (aanvraag registreren, wachtlijst beheren, contacten bijhouden …).
Link KSZ
De toepassing ‘Sociale Dienst – Link KSZ’ van Cevi helpt u om gegevens op te vragen bij de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid om zo steeds over de meest recente informatie in uw cliëntdossier te beschikken.
U kunt allerlei gegevens en historieken opvragen en integraties en multifunctionele attesten elektronisch doorgeven aan de FOD Sociale Zekerheid. Het leefloon kunt u via deze elektronische weg doorgeven aan de POD Maatschappelijke Integratie.
Geïntegreerd
Centraal
Snel
Interesse in een vrijblijvende demonstratie?
Ook interessant
Smartbudget
[ddownload id=”34230″ style=”icon_link2″]
Beheertool GPMI-contract
[ddownload id=”34161″ style=”icon_link2″]
Link Sociale Dienst - REMI
[ddownload id=”48784″ style=”icon_link2″]
Digitale deurbel
[ddownload id=”48826″ style=”icon_link2″]
Beheer Subsidiestromen
[ddownload id=”34233″ style=”icon_link2″]
Stavingsdocumenten
[ddownload id=”34235″ style=”icon_link2″]
Automatisering LAC-dossiers
om hun factuur van water, gas en elektriciteit te betalen. De netbeheerder
of waterleverancier die een verbruiker wil afsluiten van de voorzieningen, moet in
bepaalde gevallen eerst advies vragen aan de Lokale Adviescommissie (LAC) van
de gemeente. In die commissie zitten mensen van het OCMW, de netbeheerder of
waterleverancier en eventueel een schuldbemiddelaar van de cliënt
[ddownload id=”48988″ style=”icon_link2″]
Easy card
[ddownload id=”49157″ style=”icon_link2″]
Downloads
[ddownload_list categories=”sociale-dienst” exclude_tags=”toonniet” style=”cevi”]