Ondersteuning
Hulp nodig bij één van onze toepassingen? Een hardware-probleem?
We helpen u graag verder.
Selfserviceportal
Via onze selfserviceportal kan u zelf een melding maken en opvolgen. U vindt er ook veel gestelde vragen en handleidingen terug.
Ondersteuning op afstand
Ontvangt u ondersteuning op afstand van één van onze medewerkers? Via ISL Online maken we een veilige verbinding met uw computer.
Veelgestelde vragen
Hoe bereik ik de helpdesk?
Een vraag of probleem aan ons melden gaat het snelst via onze selfserviceportal. Zo bereikt u rechtsreeks de juiste personen die u verder kunnen helpen.
Via e-mail zijn we bereikbaar op support@cevi.group. Nadat uw melding geregistreerd is ontvangt u van ons een bevestiging met uw meldingsnummer.
Voor een dringend, blokkerend probleem kan u ons bellen op 09 264 07 00.
Wat is het selfserviceportal?
Onze Selfserviceportal is ons klantenportaal. In deze beveiligde omgeving vindt u de laatste handleidingen, releasenota’s en veelgestelde vragen over onze producten. U kan er ook de helpdesk contacteren door een melding aan te maken. Zo krijgt u persoonlijk contact met één van onze medewerkers en krijgt u snel een antwoord op uw vraag.
Hoe krijg ik toegang tot het selfserviceportal?
Heeft u nog geen account voor onze selfserviceportal? U kan er via deze pagina eentje aanvragen. Van zodra uw account actief is ontvangt u van ons een e-mail met verdere instructies.
Wat is het voordeel van het selfserviceportal?
Door een melding te maken via het selfserviceportal komt uw vraag direct bij de juiste afdeling terecht. Zo krijgt u snel een antwoord. U ziet er steeds de status van uw melding en de laatste reactie van onze medewerkers.
U vindt er ook een handige kennisbank met handleidingen en veelgestelde vragen over onze toepassingen.
Ik heb problemen met het aanmelden op het selfserviceportal
Het Contact Center kan u verder helpen bij problemen met uw account. Tijdens de kantooruren zijn we bereikbaar op 09 264 07 00. Via mail: support@cevi.group.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
U kan zelf uw wachtwoord opnieuw instellen op de pagina ‘Wachtwoord vergeten?’.
Kan ik een melding delen met mijn collega's?
Dat kan! Bij elke nieuwe en bestaande melding kan u met de knop ‘Delen’ uw collega op de hoogte houden. U kan zoeken binnen alle contactpersonen van uw bestuur. De geselecteerde collega’s kunnen de melding dan zien in het selfserviceportal en we houden hen ook via e-mail op de hoogte.
Handig om weten: IP-bereik voor Cevi-diensten
Alle diensten van Cevi worden gehost op het IPv4-bereik 193.75.143.0/24.
De diensten gehost op het IPv4-bereik 193.75.143.0/28 zijn enkel bereikbaar via de partners Publilink, Infra-X-net of Telenet (IP-VPN). De aanbevolen firewall policy is hiervoor:
Source | Destination | Service | Service name |
Any | 193.75.143.0/28 | Ping | Network availability testing |
Any | 193.75.143.0/28 | TraceRoute | Network availability testing |
Any | 193.75.143.0/28 | TCP port 80 | HTTP |
Any | 193.75.143.0/28 | TCP port 443 | HTTPS |
De diensten gehost op de rest van het IPv4-bereik 193.75.143.0/24 zijn enkel bereikbaar via het Internet. De aanbevolen firewall policy is hiervoor:
Source | Destination | Service | Service name |
Any | 193.75.143.0/24 | Ping Traceroute | Network availability testing |
Any | 193.75.143.0/24 | TCP & UDP port 53 | DNS (Domain Name System) |
Any | 193.75.143.0/24 | TCP port 4433 | Sophos UTM Manager |
Any | 193.75.143.0/24 | TCP port 21 TCP port 22 TCP port 91 TCP port 6868 TCP & UDP port 8022 TCP port 11443 UDP port 12222-12223 |
Ruckus Wireless Virtual SmartZone |
Any | 193.75.143.0/24 | TCP port 23560 | PRTG Remote Probe |
Any | 193.75.143.0/24 | TCP port 80 TCP port 443 |
HTTP + HTTPS |
Opmerkingen
- Diensten kunnen onaangekondigd binnen de opgegeven IP-bereiken verhuizen. Vandaar dat we adviseren om als bestemming steeds de opgegeven IP-bereiken te hanteren in de firewall policy.
- Als alles goed geconfigureerd is, moeten volgende testen lukken:
-
-
- Algemene connectiviteit:
- Via Internet IPv4: ping 193.75.143.253
- Surfen naar http://start.cevi.be/ipinfo.
- Algemene connectiviteit:
-
Wanneer Cevi uitgaande connecties opzet, zijn volgende bron IP-adressen van toepassing:
Bestemming | Bron IP-adres |
Internet | 193.75.143.0/24 en 20.224.190.206/32 |
Partner PubliLink (alleen IPv4) | 10.251.10.1/32 en 193.75.143.0/28 |
Partner Infra-X-net | nvt |
Partner Telenet | nvt |