Ondersteuning
Hulp nodig bij één van onze toepassingen? Een hardware-probleem?
We helpen u graag verder.
Selfserviceportal
Via onze selfserviceportal kan u zelf een melding maken en opvolgen. U vindt er ook veel gestelde vragen en handleidingen terug.
Ondersteuning op afstand
Ontvangt u ondersteuning op afstand van één van onze medewerkers? Via ISL Online maken we een veilige verbinding met uw computer.
Veelgestelde vragen
Hoe bereik ik de helpdesk?
Een vraag of probleem aan ons melden gaat het snelst via onze selfserviceportal. Zo bereikt u rechtsreeks de juiste personen die u verder kunnen helpen.
Via e-mail zijn we bereikbaar op contactcenter@cevi.be. Nadat uw melding geregistreerd is ontvangt u van ons een bevestiging met uw meldingsnummer.
Voor een dringend, blokkerend probleem kan u ons bellen op 09 264 07 00.
Wat is het selfserviceportal?
Onze Selfserviceportal is ons klantenportaal. In deze beveiligde omgeving vindt u de laatste handleidingen, releasenota’s en veelgestelde vragen over onze producten. U kan er ook de helpdesk contacteren door een melding aan te maken. Zo krijgt u persoonlijk contact met één van onze medewerkers en krijgt u snel een antwoord op uw vraag.
Hoe krijg ik toegang tot het selfserviceportal?
We helpen u hiervoor graag telefonisch verder. Het Contact Center overloopt uw contactgegevens en maakt uw account aan. Tijdens de kantooruren zijn we bereikbaar op 09 264 07 00. Is het voor u niet mogelijk om te bellen? We zijn ook via mail bereikbaar: contactcenter@cevi.be.
Wat is het voordeel van het selfserviceportal?
Door een melding te maken via het selfserviceportal komt uw vraag direct bij de juiste afdeling terecht. Zo krijgt u snel een antwoord. U ziet er steeds de status van uw melding en de laatste reactie van onze medewerkers.
U vindt er ook een handige kennisbank met handleidingen en veelgestelde vragen over onze toepassingen.
Ik heb problemen met het aanmelden op het selfserviceportal
Het Contact Center kan u verder helpen bij problemen met uw account. Tijdens de kantooruren zijn we bereikbaar op 09 264 07 00.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Kan ik een melding delen met mijn collega's?
Dat kan! Bij elke nieuwe en bestaande melding kan u met de knop ‘Delen’ uw collega op de hoogte houden. U kan zoeken binnen alle contactpersonen van uw bestuur. De geselecteerde collega’s kunnen de melding dan zien in het selfserviceportal en we houden hen ook via e-mail op de hoogte.
Handig om weten
Alle diensten van Cevi worden gehost op het IPv4-bereik 193.75.143.0/24 en het IPv6-bereik 2a02:a010:1:20::/64.
De diensten gehost op het IPv4-bereik 193.75.143.0/28 zijn enkel bereikbaar via de partners Publilink, Infra-X-net of Telenet (IP-VPN). De aanbevolen firewall policy is hiervoor:
Source | Destination | Service | Service name |
Any | 193.75.143.0/28 | Ping | Network availability testing |
Any | 193.75.143.0/28 | TraceRoute | Network availability testing |
Any | 193.75.143.0/28 | TCP port 80 | HTTP |
Any | 193.75.143.0/28 | TCP port 443 | HTTPS |
Any | 193.75.143.0/28 | TCP port 23 | Vubis: Telnet |
Any | 193.75.143.0/28 | TCP port 210 | Vubis: Z39.50 |
Any | 193.75.143.0/28 | TCP port 1972 | Vubis: ODBC |
De diensten gehost op de rest van het IPv4-bereik 193.75.143.0/24 en het IPv6-bereik 2a02:a010:1:20::/64 zijn enkel bereikbaar via het Internet. De aanbevolen firewall policy is hiervoor:
Source | Destination | Service | Service name |
Any | 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 | Ping Traceroute | Network availability testing |
Any | 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 | TCP & UDP port 53 | DNS (Domain Name System) |
Any | 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 | TCP port 4433 | Sophos UTM Manager |
Any | 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 | TCP port 21 TCP port 22 TCP port 91 TCP port 6868 TCP & UDP port 8022 TCP port 11443 UDP port 12222-12223 |
Ruckus Wireless Virtual SmartZone |
Any | 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 | TCP port 23560 | PRTG Remote Probe |
Any | 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 | TCP & UDP port 7615 | ISL Online |
Any | 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 | TCP port 80 TCP port 443 |
HTTP + HTTPS |
Opmerkingen
- Cevi NV als bedrijf gebruikt voor zijn eigen diensten de IP-bereiken 194.78.104.0/27 (Internet IPv4) en 2a02:a010:1:120::/64 (Internet IPv6). Connectiviteit naar deze IP-bereiken kan door Cevi medewerkers gevraagd worden om een HTTP/HTTPS en VPN IKEv2 verbinding te kunnen opzetten. De VPN IKEv2 vereist de protocollen UDP port 500 en UDP port 4500.
- Diensten kunnen onaangekondigd binnen de opgegeven IP-bereiken verhuizen. Vandaar dat we adviseren om als bestemming steeds de opgegeven IP-bereiken te hanteren in de firewall policy.
- Als alles goed geconfigureerd is, moeten volgende testen lukken:
-
-
- Algemene connectiviteit:
- Via Internet IPv4: ping 193.75.143.21 en ping 194.78.104.11
- Via Internet IPv6: ping 2a02:a010:1:20::21 en ping 2a02:a010:1:120::11
- Surfen naar http://start.cevi.be/ipinfo.
- Algemene connectiviteit:
-
Wanneer Cevi uitgaande connecties opzet, zijn volgende bron IP-adressen van toepassing:
Bestemming | Bron IP-adres |
Internet |
|
Partner PubliLink (alleen IPv4) | 10.251.10.1/32 en 193.75.143.0/28 |
Partner Infra-X-net | nvt |
Partner Telenet | nvt |