Ondersteuning

Selfserviceportal

Hulp nodig bij één van onze toepassingen? Via onze selfserviceportal kan u zelf een melding maken en opvolgen. 

Ondersteuning op afstand

Ontvangt u ondersteuning op afstand van één van onze medewerkers? Via ISL Online maken we een veilige verbinding met uw computer. 

Veelgestelde vragen

Hoe bereik ik de helpdesk?

Een vraag of probleem aan ons melden gaat het snelst via onze selfserviceportal. Zo bereikt u rechtsreeks de juiste personen die u verder kunnen helpen.

Via e-mail zijn we bereikbaar op contactcenter@cevi.be. Nadat uw melding geregistreerd is ontvangt u van ons een bevestiging met uw meldingsnummer. 

Voor een dringend, blokkerend probleem kan u ons bellen op 09 264 07 00

Wat is de selfserviceportal?

Onze Selfserviceportal is ons klantenportaal. In deze beveiligde omgeving vindt u de laatste handleidingen, releasenota’s en veelgestelde vragen over onze producten. U kan er ook de helpdesk contacteren door een melding aan te maken. Zo krijgt u persoonlijk contact met één van onze medewerkers en krijgt u snel een antwoord op uw vraag. 

Hoe krijg ik toegang tot de selfserviceportal?

We helpen u hiervoor graag telefonisch verder. Het Contact Center overloopt uw contactgegevens en maakt uw account aan. Tijdens de kantooruren zijn we bereikbaar op 09 264 07 00. Is het voor u niet mogelijk om te bellen? We zijn ook via mail bereikbaar: contactcenter@cevi.be.

Wat is het voordeel van de selfserviceportal?

Door een melding te maken via het selfserviceportal komt uw vraag direct bij de juiste afdeling terecht. Zo krijgt u snel een antwoord. U ziet er steeds de status van uw melding en de laatste reactie van onze medewerkers. 

U vindt er ook een handige kennisbank met handleidingen en veelgestelde vragen over onze toepassingen. 

Ik heb problemen met het aanmelden op de selfserviceportal

Het Contact Center kan u verder helpen bij problemen met uw account. Tijdens de kantooruren zijn we bereikbaar op 09 264 07 00

Ik ben mijn wachtwoord vergeten
U kan zelf uw wachtwoord opnieuw instellen op de pagina ‘Wachtwoord vergeten?’.
Kan ik een melding delen met mijn collega's?

Dat kan! Bij elke nieuwe en bestaande melding kan u met de knop ‘Delen’ uw collega op de hoogte houden. U kan zoeken binnen alle contactpersonen van uw bestuur. De geselecteerde collega’s kunnen de melding dan zien in het selfserviceportal en we houden hen ook via e-mail op de hoogte. 

Handig om weten

Alle diensten van Cevi worden gehost op het IPv4-bereik 193.75.143.0/24 en het IPv6-bereik 2a02:a010:1:20::/64.

De diensten gehost op het IPv4-bereik 193.75.143.0/28 zijn enkel bereikbaar via de partners Publilink, Infra-X-net of Telenet (IP-VPN). De aanbevolen firewall policy is hiervoor:

Source Destination Service Service name
Any 193.75.143.0/28 Ping Network availability testing
Any 193.75.143.0/28 TraceRoute Network availability testing
Any 193.75.143.0/28 TCP port 80 HTTP
Any 193.75.143.0/28 TCP port 443 HTTPS
Any 193.75.143.0/28 TCP port 23 Vubis: Telnet
Any 193.75.143.0/28 TCP port 210 Vubis: Z39.50
Any 193.75.143.0/28 TCP port 1972 Vubis: ODBC

De diensten gehost op de rest van het IPv4-bereik 193.75.143.0/24 en het IPv6-bereik 2a02:a010:1:20::/64 zijn enkel bereikbaar via het Internet. De aanbevolen firewall policy is hiervoor:

Source Destination Service Service name
Any 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 Ping Traceroute Network availability testing
Any 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 TCP & UDP port 53 DNS (Domain Name System)
Any 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 TCP port 4433 Sophos UTM Manager
Any 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 TCP port 21
TCP port 22
TCP port 91
TCP port 6868
TCP & UDP port 8022
TCP port 11443
UDP port 12222-12223
Ruckus Wireless Virtual SmartZone
Any 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 TCP port 23560 PRTG Remote Probe
Any 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 TCP & UDP port 7615 ISL Online
Any 193.75.143.0/24 | 2a02:a010:1:20::/64 TCP port 80
TCP port 443
HTTP + HTTPS

Opmerkingen

  • Cevi NV als bedrijf gebruikt voor zijn eigen diensten de IP-bereiken 194.78.104.0/27 (Internet IPv4) en 2a02:a010:1:120::/64 (Internet IPv6). Connectiviteit naar deze IP-bereiken kan door Cevi medewerkers gevraagd worden om een HTTP/HTTPS en VPN IKEv2 verbinding te kunnen opzetten. De VPN IKEv2 vereist de protocollen UDP port 500 en UDP port 4500.
  • Diensten kunnen onaangekondigd binnen de opgegeven IP-bereiken verhuizen. Vandaar dat we adviseren om als bestemming steeds de opgegeven IP-bereiken te hanteren in de firewall policy.
  • Als alles goed geconfigureerd is, moeten volgende testen lukken:
      • Algemene connectiviteit:
        • Via Internet IPv4: ping 193.75.143.21 en ping 194.78.104.11
        • Via Internet IPv6: ping 2a02:a010:1:20::21 en ping 2a02:a010:1:120::11
      • Surfen naar http://start.cevi.be/ipinfo.

Wanneer Cevi uitgaande connecties opzet, zijn volgende bron IP-adressen van toepassing:

Bestemming Bron IP-adres
Internet
  • IPv4: 213.181.39.92/32, 194.78.104.0/27 en 193.75.143.0/24
  • IPv6: 2a02:a010:1::/55
Partner PubliLink (alleen IPv4) 10.251.10.1/32 en 193.75.143.0/28
Partner Infra-X-net nvt
Partner Telenet nvt